Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΙΙΙ(Ε) // Σύνοψη παραδοτέων ασκήσεων

Δείτε και δακρύστε :-)  Εγώ πάντως σχεδόν δάκρυσα που τα έγραφα. Μαζεύτηκαν πολλά αλλά σας εμπιστεύομαι :-)

'Ολες οι παραδόσεις θα γίνου ηλεκτρονικά (περισσότερες οδηγίες στην πορεία)
Όσον αφορά το χρόνο παράδοσης, υπολογίστε τουλάχιστον μετά το πέρας της Α' εξεταστικής. (περισσότερες οδηγίες επίσης στην πορεία)
Εκτός από τους πόρους που σας είχα δώσει στην αρχή του εξαμήνου, και τα όσα έχουμε συζητήσει στη τάξη, σημειώνω κάποιες πηγές που θα είναι χρήσιμες για την κάθε άσκηση ξεχωριστά.
Όπου χρειάζεται να γράψετε κάποιο συνοδευτικό κείμενο, ο κ. Κολοκυθάς έχει ετοιμάσει ένα εξαιρετικό πρότυπο εγγράφου, το οποίο επισυνάπτω για να χρησιμοποιήσετε.

ΑΣΚΗΣΗ 1: Προσθετική & αφαιρετική σύνθεση των χρωμάτων.

Πόροι:

http://en.wikipedia.org/wiki/Trichromacy
http://help.adobe.com/en_US/Photoshop/11.0/WSECCD001A-4989-4451-A752-63D5EF9D5619a.html
http://help.adobe.com/en_US/Photoshop/11.0/WSfd1234e1c4b69f30ea53e41001031ab64-73eca.html
http://help.adobe.com/en_US/Photoshop/11.0/WSfd1234e1c4b69f30ea53e41001031ab64-73eba.html
http://help.adobe.com/en_US/Photoshop/11.0/WSfd1234e1c4b69f30ea53e41001031ab64-7646a.html

Σκοπός της άσκησης είναι να γίνει κατανοητή η δυνατότητα της αντίληψης σύνθετων χρωμάτων με τη μίξη τριών βασικών φασματικών εκπομπών ορατής ακτινοβολίας.

Θα παραδώσετε 2 εικόνες οι οποίες αναπαριστούν τα δύο μοντέλα σύνθεσης, και ένα συνοδευτικό κείμενο έως μια σελίδα που θα διαπραγματεύεστε τη σχετική θεωρία, το πεδίο εφαρμογής του κάθε μοντέλου, και τις μεταξύ των χρωμάτων σχέσεις.

Η μεθοδολογία για τη δημιουργία των εικόνων είναι η εξής:

1. Επιλέξτε το χρώμα προσκηνίου να είναι λευκό και το χρώμα φόντου να είναι μαύρο.
2. Δημιουργείτε μια νέα εικόνα σύμφωνα με τις παραμέτρους που δίνονται.
3. Επιλέξτε το εργαλείο Brush Tool και καθορίστε τις επιλογές της βούρτσας.
4. Εργαστείτε σε κάθε ένα κανάλι ξεχωριστά για να βάλετε από μια πινελιά.
5. Μετακινήστε το κάθε κανάλι για να ¨κεντράρετε" τις πινελιές ώστε να συσχετίζονται αρμονικά.
6. Αποθηκεύσατε την εικόνα ως RGB Color.tif
7. Αντιστρέψτε τα χρώματα προσκηνίου και φόντου και επαναλάβετε τη διαδικασία για να δημιουργήσετε μια αντίστοιχη εικόνα CMYK Color.tif (Σημείωση: Παραλείψτε την πινελιά στο κανάλι του μαύρου, τι παρατηρείτε και γιατι;)

ΑΣΚΗΣΗ 2: Δομή της έγχρωμης ψηφιακής εικόνας ως προς την καταγραφή και απεικόνιση των χρωμάτων - Ο έλεγχος της έντασης του χρώματος μέσω του ελέγχου της τονικότητας.

Πόροι:

http://www.loc.gov/exhibits/empire/making.html
http://help.adobe.com/en_US/Photoshop/11.0/WSfd1234e1c4b69f30ea53e41001031ab64-73dba.html
http://help.adobe.com/en_US/Photoshop/11.0/WS7E170648-AE6A-43fd-89FB-2F11FA7B1684a.html
http://help.adobe.com/en_US/Photoshop/11.0/WSCC832F92-8FE5-4839-93D2-108942A68321a.html
http://help.adobe.com/en_US/Photoshop/11.0/WSEB1D7D58-2D47-4bc5-86AB-0767C42F7854a.html
http://help.adobe.com/en_US/Photoshop/11.0/WSfd1234e1c4b69f30ea53e41001031ab64-768fa.html

Σκοπός της άσκησης είναι να δείξετε την κατανόηση σας για το τρόπο με τον οποίο "ζει" το χρώμα σε μια ψηφιακή εικόνα.

Η άσκηση αυτή είναι κυρίως θεωρητική. Συνδυάστε γνώσεις της προηγούμενης άσκησης, τους σχετικούς ανωτέρω πόρους, και τις παρατηρήσεις σας στις εικόνες που θα ανοίξετε από το φάκελο Samples, στη θέση που είναι εγκατεστημένο το Adobe Photoshop, για να παραδώσετε ένα κείμενο έως δυο σελίδες που θα διαπραγματεύεστε το θέμα της άσκησης.

Η μεθοδολογία που θα ακολουθήσετε είναι η εξής:

1. Από το  φάκελο Samples επιλέξτε τις εικόνες Dune.tif και Palm Tree (CMYK).tif
2. Μελετήστε την κάθε μια ξεχωριστά επιθεωρώντας την παλέτα Channels.
3. Έχοντας επιλεγμένο κάποιο κανάλι, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε τις εντολές αλλαγής τονικότητας (όχι χρώματος) από το μενού Image>Adjustments (π.χ. Brightness/Contrast...). Τι παρατηρείτε ότι συμβαίνει;
4. Πειραματιστείτε επίσης με τη διάσπαση/σύνθεση καναλιών όπως περιγράφεται στους πόρους ανωτέρω. Συγκρίνετε τις παρατηρήσεις σας με το έργο ανασύθεσης του αρχείου του Ρώσου φωτογράφου Prokudin-Gorskii.

Σημείωση: Εάν εργάζεστε με το Adobe Photoshop CS4 ενδέχεται να μην υπάρχουν εγκατεστημένες οι εικόνες αυτές. Αντιγράψτε τις από μια εγκατάσταση προγενέστερης έκδοσης.

ΑΣΚΗΣΗ 3: Βάθος χρώματος - Κατασκευή ενός μοντέλου απεικόνισης των διαβαθμίσεων μιας μονοχρωματικής εικόνας.

http://en.wikipedia.org/wiki/Discrete_signal
http://en.wikipedia.org/wiki/Color_depth

Σκοπός της άσκησης είναι η δημιουργία ενός μοντέλου απεικόνισης του πλήθους των διαβαθμίσεων που μπορεί να λάβει κάθε ένα από το βασικά χρώματα σε μια εικόνα βάθους χρώματος 8-bit/κανάλι.

Θα παραδώσετε 4 εικόνες, όπου η μια θα είναι η Α/Μ τονική κλίμακα 256 επιπέδων (Gradient.tif), και οι υπόλοιπες τρεις η ενσωμάτωση αυτής της κλίμακας για τη δημιουργία μονοχρωματικών εικόνων που αναπαριστούν τα 3 βασικά χρώματα η κάθε μια. Ειδικά για τις μονοχρωματικές, οι εικόνες, θα παραδοθούν ως αναπτύγματα κύβων για το κάθε ένα χρώμα ξεχριστά: R.tif, G.tif, B.tif
Δεν απαιτείται να γράψετε κάποιο συνοδευτικό κείμενο για αυτή την εργασία.

Η μεθοδολογία εργασίας είναι η εξής:

2. Δημιουργία της Α/Μ κλίμακας 256 επιπέδων τονικότητας (ελπίζω να έχετε κρατήσει αυτή που είχαμε φτιάξει στην τάξη)
3. Δημιουργία εικόνας 1024x768px η οποία θα αποτελέσει το ανάπτυγμα κύβου.
4. Αντιγραφή της τονικής κλίμακας, περιστροφή όπως χρειάζεται και μετακίνηση για να δημιουργήσετε το σωστό ανάπτυγμα.

Σημείωση: Υπενθυμίζω τη χρησιμότητα των εντολών View>Rulers, View>New Guide..., View>Snap To>Guides, Edit>Transform...>Rotate 90 CW/CCW

ΑΣΚΗΣΗ 4: Βάθος χρώματος - Κατασκευή ενός μοντέλου απεικόνισης των διαβαθμίσεων μιας έγχρωμης εικόνας.

http://help.adobe.com/en_US/Photoshop/11.0/WSC5BC9589-872F-4792-A07D-47388F117A79a.html

Σκοπός της άσκησης είναι η δημιουργία ενός μοντέλου απεικόνισης του πλήθους των διαβαθμίσεων που μπορεί να λάβει κάθε ένα από το βασικά χρώματα σε συνδυασμό μεταξύ τους τέτοιο ώστε να απεικονίζεται το πλήθος των σύνθετων πλέον χρωμάτων σε μια εικόνα βάθους χρώματος 24-bit.

Η μεθοδολογία εργασίας είναι η ίδια όπως και στην προηγούμενη άσκηση, ωστόσο θα χρειαστεί προσεκτικός σχεδιασμός και πολλή σκέψη για την τοποθέτηση και τον προσανατολισμό του κάθε "πλακιδίου" τονικής κλίμακας στα κανάλια. Για το σκοπό αυτό θα παραδώσετε την εικόνα RGB.tif και συνοδευτικό κείμενο έως μια σελίδα που θα περιγράφετε τη μεθοδολογία σας ως προς την τοποθέτηση των "πλακιδίων".

ΑΣΚΗΣΗ 5: Ισορροπία λευκού και συνθήκες φωτισμού κατά τη φωτογράφιση.

http://cpn.canon-europe.com/content/education/infobank/white_balance/white_balance.do
http://www.hunterlab.com/appnotes/an05_05.pdf

Σκοπός της άσκησης είναι η κατανόηση της επίδρασης των φωτιστικών συνθηκών ως προς την ορθή ή μη καταγραφή των χρωμάτων, και η εξοικείωση σας τόσο με την έννοια της ισορροπίας λευκού, όσο και με το χειρισμό των αντίστοιχων λειτουργιών της φωτογραφικής σας μηχανής.

Θα παραδώσετε:
'Ενα σετ τουλάχιστον 4 λήψεων, όπου το ίδιο φωτογραφικό θέμα και υπό τις ίδιες φωτιστικές συνθήκες θα ληφθεί με τη "σωστή" ρύθμιση ισορροπίας λευκού καθώς και μια σειρά "λάθος" ρυθμίσεων.
'Ενα σετ τουλάχιστον 4 λήψεων, όπου το ίδιο ή διαφορετικά θέματα θα ληφθούν σε διαφορετικές φωτιστικές συνθήκες, με προκαθορισμένη ρύθμιση ισορροπίας λευκού για φως ημέρας.
Θα παραδώσετε ένα συνοδευτικό κείμενο που θα περιγράφετε τις συνθήκες λήψης, τις εκτιμήσεις σας για τα αναμενόμενα αποτελέσματα και τους λόγους, τις παρατηρήσεις σας για το αν τα αναμενόμενα αποτελέσματα ήταν και τα πραγματικά. Μπορείτε αν θέλετε να αναφερθείτε στη μη αναγκαιότητα καθορισμού White Balance κατά τη λήψη (αλλά αν το κάνετε , θα περιμένω πλήρη τεκμηρίωση του επιχειρήματος σας με αναφορές στη φύση και λειτουργία του αισθητήρα της μηχανής, την επεξεργασία demosaicing, και τα αρχεία RAW...)

ΑΣΚΗΣΗ 6: Βελτιστοποίηση των συνθηκών θέασης - Ρυθμίσεις οθόνης ως προς τη φωτεινότητα και την αντίθεση.

http://www.poynton.com/notes/brightness_and_contrast/
http://www.lagom.nl/lcd-test/

Αξιοποιήστε όσα συζητήσαμε την τάξη, για να ακολουθήσετε τις οδηγίες και τις εικόνες οδηγούς ώστε να ρυθμίσετε την οθόνη σας.

ΑΣΚΗΣΗ 7: Όραση και χρωματικές ανωμαλίες - Εκτέλεση του Farnsworth Munsell 100 Hue Test.

http://www.post-gazette.com/images4/20060913Ishihara_test.gif
http://spectralcolor.com/game/huetest_kiosk

Έχοντας ολοκληρώσει την προηγούμενη άσκηση, θα πραγματοποιήσετε το τεστ και ...ποιος ξέρει;
Θα παραδώσετε τα αποτελέσματα του τεστ (χρησιμοποιήστε ALT+PRINT SCREEN σε PC / CMD+SHIFT+4 σε Mac)

ΑΣΚΗΣΗ 8: Ροή εργασίας με αρχεία μορφής RAW. 

http://help.adobe.com/en_US/Photoshop/11.0/WSC882A0B5-25E1-447d-8386-B5D60F24AE02.html
http://www.adobe.com/products/photoshop/cameraraw.html
http://www.adobe.com/products/dng/
http://www.openraw.org/node/1482/index.html

(εκκρεμμεί παράδοση στη τάξη)
Συνιστώ να προσπαθήσετε να διαβάσετε τα δυό PDF έγγραφα που εμφανίζονται στη σελίδα της Adobe για το RAW. Η άσκηση αυτή θα συνδυαστεί με την επόμενη, καθώς οι φωτογραφίες σας θα κριθούν τόσο για την αισθητική, όσο και την τεχνική τους αρτιότητα.

ΑΣΚΗΣΗ 9: Η διάδραση των χρωμάτων - Εικαστική δημιουργικότητα μέσω ελέγχου των σχέσεων μεταξύ των χρωμάτων.

http://www.webexhibits.org/colorart/

Μελετήστε τη διάδραση των χρωμάτων και τα παραδείγματα ζωγραφικών πινάκων, και επιλέξτε να δημιουργήσετε μια ενότητα 4-6 φωτογραφιών, όπως συζητήσαμε στην τάξη. Θα παραδώσετε επίσης και συνοδευτικό κείμενο έως δύο σελίδες όπου θα διαπραγματεύεστε την επιλογή σας και θα τεκμηριώνετε την επιτυχία του εγχειρήματος.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: 'Αλλοι χρήσιμοι πόροι γενικής φύσεως συμπληρωματικά με τους ανωτέρω και με αυτούς που έχουν δοθεί στην τάξη.

http://www.poynton.com/notes/colour_and_gamma/ColorFAQ.html
http://www.poynton.com/notes/colour_and_gamma/GammaFAQ.html
http://www.digiphoto.org.uk/sensors.htm

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε τις εντυπώσεις σας, ή κάνετε επισημάνσεις και προτάσεις για τη βελτίωση του άρθρου.