Παραθέτω την ανακοίνωση της πρώτης σας άσκησης, καθώς και πόρους σχετικούς με τη θεματολογία του μαθήματος που πραγματοποιήσαμε και στο οποίο βασίζεται η άσκηση. Η άσκηση είναι ατομική, η δε παράδοση θα γίνει αυστηρά σε χειρόγραφη μορφή με καταληκτική ημερομηνία το μεσημέρι της Παρασκευής 18/03. Καθυστέρηση στην παράδοση, συνεπάγεται αυτόματα αποτυχία στην άσκηση, χωρίς πίστωση βαθμού.
ΕΡ: Θα παραδώσω σε χειρόγραφη μορφή, σε τεχνολογικό μάθημα που σχετίζεται με τα ψηφιακά μέσα; χμμ... παράξενο!.
ΑΠ: Θα σας απαντήσει ο κ. Walter Benjamin.
Σκοπός της άσκησης (αλλά και της θεματολογίας της πρώτης μας εργαστηριακής συνάντησης) είναι να οξύνει την αντίληψη σας και να εγείρει προβληματισμούς α) στους σύγχρονους ρυθμούς εξέλιξης της τεχνολογίας γενικά, β) στη σχέση εξάρτησης μεταξύ της τεχνολογίας και των διαδικασιών παραγωγής της εικόνας ειδικά, γ) στο βαθμό που τεχνολογικές μεταβολλές μπορούν να επηρεάσουν τη μορφή, το ύφος, τα χαρακτηριστικά και εν τέλει την ταυτότητα του μέσου, δ) στις μαθησιακές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος δημιουργός-εικονοποιός.
Συγκεκριμένα καλείστε να αναπτύξετε ένα κείμενο με ελεύθερη επιλογή (κατάλληλου και σχετιζόμενου με κάποιο/α από τα ανωτέρω ζητήματα, ωστόσο...) θέματος στο οποίο αρχικά θα εκφράσετε θέση, στη συνέχεια θα αναλύσετε/τεκμηριώσετε την επιχειρηματολογία σας, και θα καταλαξήτετε παραθέτωντας σαφή και συγκεκριμένα συμπεράσματα.
Ο εκτιμώμενος χρόνος απασχόλησης για αυτή την εργασία είναι:
Μελέτη πόρων 2-3 ώρες,
Σύνταξη αναφοράς 2-3 ώρες
ΕΡ: Ωχ!...
ΑΠ: Ναι!...
Η επιτυχής ή μη ολοκλήρωση της άσκησης θα εξαρτηθεί από τη συνάφεια (ως προς τους στόχους που περιγράφηκαν) του θέματος που θα επιλέξετε να διαπραγματευτείτε, την πληρότητα της διαδικασίας (όπως περιγράφηκε) ανάπτυξης του θέματος και από τη συνέπεια σας στην προθεσμία (όπως καθορίστηκε) παράδοσης, και θα σας πιστώσει με τον αντίστοιχο βαθμό. Θα αξιολογηθεί τόσο το ουσιαστικό μέρος (δηλαδή αυτά που θα αναπτύξετε γραπτώς, επιδεικνύοντας ότι αποτελούν προϊόν συζήτησης και προβληματισμού και όχι αλόγιστη συγγραφή κειμένου) όσο και το τεχνικό (δηλαδή η δομημένη σύνταξη και ροή του κειμένου).
Ακολούθως παραθέτω πόρους για μελέτη, οι οποίοι αποτυπώνουν τη θεματολογία της πρώτης μας συνάντησης (και αποτελούν εξεταστέα ύλη, με το πλήρωμα του χρόνου φυσικά...), και στους οποίους χρειάζεται να ανατρέξετε προτού να προχωρήσετε με την επιλογή/υλοποίηση της εργασίας.
ΕΡ: Κάποιες πληροφορίες είναι στην Αγγλική γλώσσα, εγώ όμως δε γνωρίζω Αγγλικά.
ΑΠ: Μελετήστε μαζί με κάποιο συνάδελφο σας ο οποίος γνωρίζει Αγγλικά. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό, αξιοποιήστε την υπηρεσία μετάφρασης ιστοσελίδων που προσφέρει το Google:
http://translate.google.com/
(επικολλήστε στο κατάλληλο πεδίο τη διεύθυνση της ιστοσελίδας που επιθυμείτε να μεταφραστεί και θα μεταφράσει ολόκληρη τη σελίδα διατηρώντας τη σχεδίαση)
diafimisi germanos mail apo to kinito 2000
http://www.youtube.com/watch?v=YJBtveSo1Hc
(δείτε, γελάστε... και προβληματιστείτε για τον αναλφαβητισμό εν γένει, τεχνολογικό, αισθητικό κ.α.)
Pattie Maes and Pranav Mistry demo SixthSense
http://www.ted.com/talks/pattie_maes_demos_the_sixth_sense.html
Sample EOS 5D Mark II Video: Reverie
http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=GetArticleAct&articleID=2326
(τι μεταβολές μπορεί να επιφέρει μια τεχνολογική μεταβολή του μέσου, ως προς το μύνημα;)
The iPhone Fashion Shoot By Lee Morris
http://fstoppers.com/iphone/
(γελάστε ή κλάψτε... και ακολούθως αντιπαραθέστε με τη σημείωση αρ. 8 της ανάλυσης του Lev Manovich, που παραθέτω ακολούθως))
The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction
http://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/ge/benjamin.htm
(προαιρετική ανάγνωση, εξαιρετικά δύσκολο κείμενο, χρήσιμο για όποιον θέλει να κάνει διασυνδέσεις με τον επόμενο πόρο)
The Work of Art in the Age of Digital Reproduction (An Evolving Thesis: 1991-1995)
http://classes.dma.ucla.edu/Winter09/9-1/_pdf/3-Davis_Work_of_Art.pdf
(προαιρετική ανάγνωση, όμοια δύσκολο κείμενο με το προηγούμενο, αλλά αξίζει να προσπαθήσετε να το μελετήσετε)
The Paradoxes of Digital Photography
http://www.manovich.net/TEXT/digital_photo.html
(υποχρεωτική ανάγνωση, το κείμενο είναι "αρχαίο" καθώς γράφηκε το 1995, αναλογιστείτε τα γραφόμενα και τη σημερινή πραγματικότητα)
Καλή επιτυχία, και καλό εξάμηνο!
ΕΡ: Θα παραδώσω σε χειρόγραφη μορφή, σε τεχνολογικό μάθημα που σχετίζεται με τα ψηφιακά μέσα; χμμ... παράξενο!.
ΑΠ: Θα σας απαντήσει ο κ. Walter Benjamin.
Σκοπός της άσκησης (αλλά και της θεματολογίας της πρώτης μας εργαστηριακής συνάντησης) είναι να οξύνει την αντίληψη σας και να εγείρει προβληματισμούς α) στους σύγχρονους ρυθμούς εξέλιξης της τεχνολογίας γενικά, β) στη σχέση εξάρτησης μεταξύ της τεχνολογίας και των διαδικασιών παραγωγής της εικόνας ειδικά, γ) στο βαθμό που τεχνολογικές μεταβολλές μπορούν να επηρεάσουν τη μορφή, το ύφος, τα χαρακτηριστικά και εν τέλει την ταυτότητα του μέσου, δ) στις μαθησιακές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος δημιουργός-εικονοποιός.
Συγκεκριμένα καλείστε να αναπτύξετε ένα κείμενο με ελεύθερη επιλογή (κατάλληλου και σχετιζόμενου με κάποιο/α από τα ανωτέρω ζητήματα, ωστόσο...) θέματος στο οποίο αρχικά θα εκφράσετε θέση, στη συνέχεια θα αναλύσετε/τεκμηριώσετε την επιχειρηματολογία σας, και θα καταλαξήτετε παραθέτωντας σαφή και συγκεκριμένα συμπεράσματα.
Ο εκτιμώμενος χρόνος απασχόλησης για αυτή την εργασία είναι:
Μελέτη πόρων 2-3 ώρες,
Σύνταξη αναφοράς 2-3 ώρες
ΕΡ: Ωχ!...
ΑΠ: Ναι!...
Η επιτυχής ή μη ολοκλήρωση της άσκησης θα εξαρτηθεί από τη συνάφεια (ως προς τους στόχους που περιγράφηκαν) του θέματος που θα επιλέξετε να διαπραγματευτείτε, την πληρότητα της διαδικασίας (όπως περιγράφηκε) ανάπτυξης του θέματος και από τη συνέπεια σας στην προθεσμία (όπως καθορίστηκε) παράδοσης, και θα σας πιστώσει με τον αντίστοιχο βαθμό. Θα αξιολογηθεί τόσο το ουσιαστικό μέρος (δηλαδή αυτά που θα αναπτύξετε γραπτώς, επιδεικνύοντας ότι αποτελούν προϊόν συζήτησης και προβληματισμού και όχι αλόγιστη συγγραφή κειμένου) όσο και το τεχνικό (δηλαδή η δομημένη σύνταξη και ροή του κειμένου).
Ακολούθως παραθέτω πόρους για μελέτη, οι οποίοι αποτυπώνουν τη θεματολογία της πρώτης μας συνάντησης (και αποτελούν εξεταστέα ύλη, με το πλήρωμα του χρόνου φυσικά...), και στους οποίους χρειάζεται να ανατρέξετε προτού να προχωρήσετε με την επιλογή/υλοποίηση της εργασίας.
ΕΡ: Κάποιες πληροφορίες είναι στην Αγγλική γλώσσα, εγώ όμως δε γνωρίζω Αγγλικά.
ΑΠ: Μελετήστε μαζί με κάποιο συνάδελφο σας ο οποίος γνωρίζει Αγγλικά. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό, αξιοποιήστε την υπηρεσία μετάφρασης ιστοσελίδων που προσφέρει το Google:
http://translate.google.com/
(επικολλήστε στο κατάλληλο πεδίο τη διεύθυνση της ιστοσελίδας που επιθυμείτε να μεταφραστεί και θα μεταφράσει ολόκληρη τη σελίδα διατηρώντας τη σχεδίαση)
diafimisi germanos mail apo to kinito 2000
http://www.youtube.com/watch?v=YJBtveSo1Hc
(δείτε, γελάστε... και προβληματιστείτε για τον αναλφαβητισμό εν γένει, τεχνολογικό, αισθητικό κ.α.)
Pattie Maes and Pranav Mistry demo SixthSense
http://www.ted.com/talks/pattie_maes_demos_the_sixth_sense.html
Sample EOS 5D Mark II Video: Reverie
http://www.usa.canon.com/dlc/controller?act=GetArticleAct&articleID=2326
(τι μεταβολές μπορεί να επιφέρει μια τεχνολογική μεταβολή του μέσου, ως προς το μύνημα;)
The iPhone Fashion Shoot By Lee Morris
http://fstoppers.com/iphone/
(γελάστε ή κλάψτε... και ακολούθως αντιπαραθέστε με τη σημείωση αρ. 8 της ανάλυσης του Lev Manovich, που παραθέτω ακολούθως))
The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction
http://www.marxists.org/reference/subject/philosophy/works/ge/benjamin.htm
(προαιρετική ανάγνωση, εξαιρετικά δύσκολο κείμενο, χρήσιμο για όποιον θέλει να κάνει διασυνδέσεις με τον επόμενο πόρο)
The Work of Art in the Age of Digital Reproduction (An Evolving Thesis: 1991-1995)
http://classes.dma.ucla.edu/Winter09/9-1/_pdf/3-Davis_Work_of_Art.pdf
(προαιρετική ανάγνωση, όμοια δύσκολο κείμενο με το προηγούμενο, αλλά αξίζει να προσπαθήσετε να το μελετήσετε)
The Paradoxes of Digital Photography
http://www.manovich.net/TEXT/digital_photo.html
(υποχρεωτική ανάγνωση, το κείμενο είναι "αρχαίο" καθώς γράφηκε το 1995, αναλογιστείτε τα γραφόμενα και τη σημερινή πραγματικότητα)
Καλή επιτυχία, και καλό εξάμηνο!