2050E

(το μάθημα δε διδάσκεται τη χειμερινή περίοδο του Ακαδ. έτους)
Τι πρέπει να γνωρίζετε...
Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος Εισαγωγή στα Ψηφιακά Μέσα έχει στόχο να εξυπηρετήσει δυο άξονες:
Πρώτον, να λειτουργήσει προπαρασκευαστικά σε τεχνολογικό επίπεδο, στην εξοικείωση σας, εσάς των σπουδαστών/ριών του Τµήµατος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών, µε τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες και τα συστήµατα εικόνας τα οποία θα χρησιµοποιήσετε κατά τη διάρκεια των σπουδών σας άμεσα, και στην αγορά μελλοντικά. Δεύτερον, να λειτουργήσει προπαρασκευαστικά σε επίπεδο προσωπικής βελτίωσης καλλιεργώντας και ενισχύοντας γνώσεις, δεξιότητες και συµπεριφορές που άπτονται των ακαδηµαϊκών απαιτήσεων για την ολοκλήρωση των σπουδών σας, όπως είναι η συνεργασία, η κριτική ικανότητα, η ικανότητα παρουσιάσεων και έκφρασης (presentation skills), η αντίληψη της σηµασίας της έρευνας, η εμπεριστατωμένη τεκμηρίωση και αναφορά σε πηγές, κ.α.
Οι άξονες αυτοί υλοποιούνται µέσω της επιλογής των κατάλληλων θεµατικών ενοτήτων διδασκαλίας κατά πρώτον, και της µορφής διεξαξωγής του µαθήµατος κατά δεύτερον.



Περιεχόμενο μαθήματος
Αναλογική πληροφορία και ψηφιακά δεδομένα, Μετατροπή από αναλογικό σε ψηφιακό: δειγματισμός και ποσοτικοποίηση, Bits και bytes, δυφία και δυφιοσυλλαβές, Συστήματα αρίθμησης: Δεκαδικό και δυαδικό σύστημα, Υπολογισμός μεγέθους ψηφιακού αρχείου, Συμπίεση ψηφιακών αρχείων, Ψηφιακή Αναπαράσταση των Μέσων, Εικόνες, Βίντεο και Κινούμενες Εικόνες, Ήχος, Κείμενο, Διαδραστικότητα, Μεταδεδομένα.

Μαθησιακοί στόχοι
Αναλυτικός οδηγός με τους επιδιωκόμενους μαθησιακούς στόχους ανά άσκηση, είναι διαθέσιμος.

Προγραμματισμένες ασκήσεις
Αναλυτικός οδηγός με τις προγραμματισμένες ασκήσεις, είναι διαθέσιμος. Επίσης, οι εκφωνήσεις των ασκήσεων είναι διαθέσιμες.

Προτεινόμενη βιβλιογραφία
Ειδικά σχετιζόμενοι πόροι και βοηθήματας μελέτης παρατίθενται στην εκφώνηση της κάθε άσκησης. Ως προς τη γενική βιβλιογραφία της θεματικής του μαθήματος, προτείνονται:

Ελληνόγλωσσα συγγράματα
Διαδραστικά Πολυμέσα και Ψηφιακή Τεχνολογία στις Τέχνες Γιάννης Δεληγιάννης

Ξενόγλωσσα συγγράμματα
Digital media primer: digital audio, video, imaging and multimedia programming By Yue-Ling Wong
Digital Art: Its Arts and Science by Yue-Ling Wong
Digital media: an introduction By Richard L. Lewis, James Luciana
Media in the digital age By John Vernon Pavlik
Digital Media Tools By Jenny Chapman
Digital multimedia By Nigel P. Chapman, Jenny Chapman

Μορφή διδασκαλίας
Σύμφωνα με τον Κανονισμό Σπουδών του ΤΕΙ Αθήνας, “[...] οι σπουδαστές κάτω από την επίβλεψη και με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού εκπαιδεύονται κατά μικρές ομάδες στην εφαρμογή θεωρητικών, επαγγελματικών ή τεχνολογικών μεθόδων, στον χειρισμό τεχνικών συστημάτων, στον εθισμό στην ομαδική εργασία, στη σύνταξη περιγραφικών εκθέσεων κλπ, ώστε να αποκτούν τις κατάλληλες δεξιότητες. [...] Επίσης μέρος της ύλης μπορεί να ανατίθεται για παρουσίαση σε σπουδαστές ατομικά ή ομαδικά. Η συνθετική εφαρμογή γνώσεων, μεθόδων και διαδικασιών γίνεται σε ειδικά επιλεγμένα θέματα που αναθέτει ο διδάσκων στους σπουδαστές, κατά ομάδες ή ατομικά”.

Εγγραφές παρακολούθησης εργαστηρίου
Για την παρακολούθηση των εργαστηριακών μαθημάτων οφείλετε με δική σας ευθύνη να εγγραφείτε σε μια εκ των προβλεπόμενων από το εκάστοτε ισχύον Ωρολόγια Πρόγραμμα Μαθημάτων, ομάδα εργασίας. Η εγγραφή γίνεται ηλεκτρονικά, με την καταχώρηση των ζητούμενων στοιχείων στην αντίστοιχη φόρμα εγγραφής. Τα απαραίτητα βήματα της διαδικασίας, περιγράφονται σε σχετικό δημοσιευμένο άρθρο, το οποίο συνιστάται να διαβάσετε προσεκτικά.

Αξιολόγηση και κλίμακα βαθμολογίας
Ο χαρακτηρισμός της επίδοσης καθορίζεται ως εξής:
0,0 - 3,9 : κακώς
4,0 - 4,9 : ανεπαρκώς
5,0 - 6,9 : καλώς
7,0 - 8,4 : λίαν καλώς
8,5 -  10 : άριστα
Όμως, η καταμέτρηση της επίδοσης δεν αποτελεί απλά το προϊόν μαθηματικών πράξεων, αλλά αυτό μιας ευρύτερης ακαδημαϊκής κρίσης.
Για το σκοπό αυτό, προσμετρώ:
Τις επιτυχείς εργαστηριακές ασκήσεις, τις προσωπικές και ομαδικές εργασίες και παρουσιάσεις, κατά ποσοστό 60%.
Την ενεργή συμμετοχή σας κατά τη διεξαγωγή της διδασκαλίας, κατά ποσοστό 20%.
Μια προφορική αξιολόγηση, με τη μορφή συνέντευξης μετά το πέρας των προγραμματισμένων μαθημάτων, κατά ποσοστό 20%.

Επικοινωνία με τον διδάσκοντα
Για εκπαιδευτικά ζητήματα που σας απασχολούν και τα οποία, ενώ σχετίζονται με τη διδασκαλία του μαθήματος, δεν εμπίπτουν άμεσα στην προγραμματισμένη διδακτική διαδικασία, μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μου μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή να με συναντήσετε στην αίθουσα Ε.ΨΗ.Φ.Ε. κάθε Παρασκευή 13:30-14:30, κατόπιν ραντεβού.

ΑΘΗΝΑ, Μάρτιος 2011/ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ/Σελ. 1/1

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε τις εντυπώσεις σας, ή κάνετε επισημάνσεις και προτάσεις για τη βελτίωση του άρθρου.