Κατ'αρχήν

Κατ’αρχήν... καλώς ορίσατε
Επισκεφθήκατε αυτόν τον προσωπικό ιστοχώρο γιατί προφανώς ανήκετε σε μια από τις εξής τρεις ακόλουθες περιπτώσεις: Γνωριζόμαστε και εγώ σας παρέπεμψα εδώ, δε γνωριζόμαστε και βρεθήκατε εδώ τυχαία, είστε web crawler.
Καλώς ορίσατε, όλοι σας!

Με μεγάλη ωστόσο βεβαιότητα, θα μαντέψω πως βρίσκεστε εδώ διότι είστε σπουδαστής/ρια του Τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών του Τ.Ε.Ι. Αθήνας, και παρακολουθείτε ή θα παρακολουθήσετε κάποιο από τα μαθήματα μου, ή είστε Επί Πτυχίω και σας ενδιαφέρει να εξετάσετε το ενδεχόμενο ανάληψης κάποιου από τα προτεινόμενα θέματα πτυχιακών εργασιών. Ναι, καλά καταλάβατε, είμαι διδάσκων στο τμήμα, και ειδικότερα για εφέτος, των εργαστηριακών μαθημάτων Εισαγωγή στα Ψηφιακά Μέσα και του θεωρητικού μέρους του μαθήματος Τεχνικές Φωτογραφίας. Γράφω “εφέτος” καταδεικνύοντας τη σχέση εργασίας μου με το Τ.Ε.Ι. Αθήνας, στο οποίο είμαι Εργαστηριακός Συνεργάτης από το 2002, παράλληλα με άλλες επαγγελματικές μου δραστηριότητες. Η σχέση μου όμως με την κοινότητα του Τ.Ε.Ι. Αθήνας, οδηγεί αρκετά περισσότερα χρόνια πίσω, καθώς εκτός από διδάσκων, είμαι παλαιός απόφοιτος του τμήματος. Αν έχετε λόγους που ενδιαφέρεστε ή αν έστω είσαστε απλά περίεργοι, μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα βιογραφικά στοιχεία μου.

Αρκετά όμως...
Ας επικεντρωθούμε στις ανάγκες του κυρίως αναγνωστικού κοινού, καθώς αυτός ο ιστοχώρος απευθύνεται πρωτίστως σε εσάς, τους σπουδαστές/ριες του τμήματος. Όχι, πως δεν καταδέχομαι αναγνώστες (μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας ή μη) που διατηρούν προσωπικό ενδιαφέρον για την τεχνολογία της εικόνας στη σημερινή ψηφιακή εποχή, και για τους οποίους ευελπιστώ να βρουν χρήσιμες πληροφορίες και να αποκομίσουν οφέλη από την περιήγηση τους. Ούτε πως δεν καταδέχομαι τα web crawlers, που θα μου δώσουν κάτι παραπάνω από τα 15 λεπτά δόξας που μου αντιστοιχούν, μέσω μιας καλύτερης κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης. Ωστόσο, αυτός ο ιστοχώρος φιλοδοξεί κύρια να αποτελέσει ένα hub μεταξύ μας, ένα κοινό τόπο, με σκοπό την καλύτερη οργάνωση, το συντονισμό και την εν γένει αναβάθμιση της εκπαιδευτικής μας σχέσης. Για να μάθετε πώς αυτό μπορεί να επιτευχθεί, συνεχίστε την ανάγνωση.

4 σημεία που πρέπει να γνωρίζετε
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι υπάρχει και που αυτό βρίσκεται, καταλήγοντας γρήγορα και εύκολα στην κατάλληλη θεματική ενότητα κατά περίπτωση. Ακολούθως θα περιγράψω τη βασική δομή αυτού του ιστοχώρου, ώστε η περιήγηση σας να είναι κατά το δυνατόν αποδοτική.

Πρώτον, σας ενδιαφέρει (και με ενδιαφέρει) να γνωρίζετε πως υπάρχουν δύο διακριτές ενότητες, άμεσα προσβάσιμες από το βασικό μενού πλοήγησης, οι οποίες αφιερώνονται αποκλειστικά σε θέματα που σχετίζονται με τη διδασκαλία των μαθημάτων. Εκεί θα βρείτε πληροφορίες για το μάθημα σας, τους μαθησιακούς στόχους, τη θεματολογία της διδασκόμενης ύλης, τις διαδικασίες εγγραφής και παρακολούθησης, τον προγραμματισμό και το στυλ διδασκαλίας, τις απαιτήσεις για επιτυχή ολοκλήρωση του κύκλου μαθημάτων, την παράδοση και αξιολόγηση των ασκήσεων.

Δεύτερον, σας ενδιαφέρει να γνωρίζετε πως υπάρχει μια θεματική κατηγορία με πόρους και βοηθήματα, μικτή και για τα δύο μαθήματα. Τα βοηθήματα εκεί μπορεί να αφορούν ειδικά στις απαιτήσεις για την επιτυχή ολοκλήρωση μιας  συγκεκριμένης άσκησης, μπορεί να αφορούν γενικά σε ευρύτερης φύσεως ακαδημαϊκές απαιτήσεις, όπως είναι π.χ. η μεθοδολογία ορθής παραπομπής σε βιβλιογραφικές αναφορές, ή η ανάπτυξη δεξιοτήτων παρουσιάσεων (presentation skills) και τέλος, μπορεί να αφορούν σε θέματα προσωπικής βελτίωσης των γνώσεων σας που συνδέονται έμμεσα με το σχετιζόμενο αντικείμενο διδασκαλίας του μαθήματος, και που δεν συγκαταλέγονται στην διδασκόμενη ύλη. Για το λόγο αυτό τα βοηθήματα δε διαχωρίζονται ανάλογα με το μάθημα, αλλά αναμένεται από εσάς να επιλέξετε το κατάλληλο βοήθημα κατά περίπτωση. Η μορφή με την οποία παρέχονται είναι κείμενο προς ανάγνωση, σύντομες ηχογραφημένες διαλέξεις, ή βίντεο.

Τρίτον, σας ενδιαφέρει να γνωρίζετε πως υπάρχει μια ενότητα ενημέρωσης με τη μορφή blog, με σκοπό να λειτουργεί ως χώρος επικοινωνίας από μέρους μου, αλλά όχι μόνο. Εκεί μπορείτε να ενημερώνεστε για θέματα που αφορούν άμεσα στη διεξαγωγή του μαθήματος, όπως είναι λ.χ. μια ενδεχόμενη ανακοίνωση για παράταση προθεσμίας υποβολής κάποιας άσκησης. Επιπλέον όμως, η εμπειρία μου έχει δείξει ότι κατά τη διδασκαλία του μαθήματος, συχνά προκύπτουν ζητήματα και προβληματισμοί ιδιαίτερου ενδιαφέροντος, τα οποία δεν μπορούν να συζητηθούν στην τάξη, είτε γιατί δεν εμπίπτουν άμεσα στην διδασκόμενη ύλη, είτε γιατί ο διαθέσιμος χρόνος είναι περιορισμένος, είτε για άλλους λόγους. Ταυτόχρονα λοιπόν, η εν λόγω ενότητα απευθύνεται στους πιο φιλόδοξους από εσάς και συμπεριλαμβάνει κατά καιρούς σύντομες αναπτύξεις ιδεών πάνω σε θέματα που προέκυψαν ή που κρίνω ωφέλιμο να θέσω υπόψη σας.

Τέταρτον, είναι χρήσιμο να γνωρίζετε ότι μια ενότητα απευθύνεται σε εσάς τους σπουδαστές/ιες που είστε Επί Πτυχίω και σας ενδιαφέρει να εξετάσετε το ενδεχόμενο ανάληψης κάποιου από τα προτεινόμενα θέματα πτυχιακών εργασιών. Η εκπόνηση μιας πτυχιακής εργασίας, αποτελεί κύρια το επιστέγασμα των ακαδημαϊκών σας προσπαθειών, τεκμηριώνοντας τη δυνατότητα από μέρους σας για αποτελεσματική εφαρμογή των γνώσεων που αφομοιώσατε για κάποιο διακριτό γνωστικό πεδίο, από τα προσφερόμενα στα πλαίσια του κύκλου σπουδών σας, Εναλλακτικά όμως, σας δίνει τη δυνατότητα να διεισδύσετε με επιστημονική μεθοδικότητα και ορθή καθοδήγηση σε γνωστικά αντικείμενα που ενδεχομένως σας ενδιαφέρει να εξερευνήσετε και τα οποία, για διάφορους λόγους, δε σας ήταν δυνατό να επεκταθείτε στο βαθμό που επιθυμούσατε κατά τη διάρκεια των σπουδών σας. Στην ενότητα Επί Πτυχίω παρατίθενται πληροφορίες για μια σειρά από θεματικούς άξονες, κύρια τεχνολογικούς, οι οποίοι με ενδιαφέρουν προσωπικά και στους οποίους μπορώ και προτίθεμαι να συνδράμω επικουρικά.

ΑΘΗΝΑ, Φεβρουάριος 2011/ΕΙΚΟΝΑ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ/Σελ. 1/1


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε τις εντυπώσεις σας, ή κάνετε επισημάνσεις και προτάσεις για τη βελτίωση του άρθρου.